14 Haziran 2019 Cuma

Jeneratör rotoru

Jeneratör rotoru

Birer yüzeyleri yalıtılmış silisli saçların paketlenmesinden yapılmışlardır. Herhangi bir bileziğe ihtiyacı yoktur. Kutupların üst tarafına gerilimdeki salınımları önlemek için kısa devre çubuğu konur. Rüzgar kayıpları kutup çıkıntısından dolayı çok olur.


Bir doğru akım motoru, stator ve rotor olmak üzere iki kısımdan oluşur. Bu özelliği ile herhangi bir dişli kutusu veya makara sistemi kullanmadan jeneratör yapma imkânı verir. Konservasyon adı verilen bekleme prosedürü uygulanmalıdır. AKSA SERVİS ve YEDEK PARÇA A. Bilezikler üzerindeki fırçalar sayesinde rotor sargıları yol verici dirence ve dış kaynağa bağlanabilmektedir. Sabit tesislerde, yedek veya sürekli güç kaynağı kullanım sahalarında Aksa jeneratör grubu, güvenilirlik ve ideal performans sağlar.


Dizel motorun çalışması rotoru harekete geçirmekte, bu hareket rotora iletilmekte, rotor bulunduğu manyetik alan içerisinde hareket ederek elektrik enerjisi oluşmaktadır. Jeneratör nasıl elektrik üretir? This is the sale of the rotor only NOT the entire head. ASSyringe Pumps~Magnetic~Dosage~Dopamine. Elektrik jeneratörleri nasıl elektrik üretirler hiç merak ettiniz mi?


Jeneratör rotoru

A Leading Online Retailer! Siparişler (0) WSEPO Store. Türkçe online sözlük Tureng. Kelime ve terimleri çevir ve farklı aksanlarda sesli dinleme.


Motor ve jeneratör üreticileri makinelerin sürekli ve maksimum performansta çalışabilmeleri için koruyucu ve önleyici bakım kapsam ve periyotları belirlemiştir. Bu kapsam ve periyotlar makinelerin maruz kaldığı mekaniksel, elektriksel, çevresel ve termal streslere göre belirlenir. Bu türbinler genelde kanatlı yapıda olup, rotor ,dişliler, jeneratör ve fren sistemleri kule üzerindeki yatay şafta bağlıdır. Stator, rotor ve ikaz sargılarına IEEE-43.


Jeneratör rotoru

Düşey Eksenli Rüzgar Türbinleri : Düşey eksenli rüzgar türbinlerinin dönme yönü, rüzgar yönüne dik olarak konumlandırılmıştır. Ve pervaneleri ise yatay değil düşey konumdadır. Asenkron motorun rotoru , kısa devreli rotor (sincap kafesli rotor ) ve sargılı rotor (bilezikli rotor ) olmak üzere iki çeşittir. Asenkron motor, rotorun yapım biçimine göre bilezikli ve kafesli asenkron motor olarak tanımlanır. Rotor ise donen kısmıdır.


Senkron makinenin kutuplarındaki uyartım bobinleri doğru akım ile beslenir. Bu doğru akım bobinleri bir manyetik alan meydana getirir. Senkron jeneratörün senkron devir (ns) sayısı ile tahrik edilmesi sonucunda endüvi ( rotor ) çevresinde bu senkron hız ile döner.


Dönme kinetik enerjisinin rotoru döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur. AC motor endüvisi ( rotoru )ve sargılarını görüyorum. O endüvi kesinlikle mıknatıslı değil , çizgiler halinde dediğiniz şeyler bildiğimiz sac plakalar. Yüksek kutuplu jeneratör seçilirse dişli kutusuna gereksinim duyulmaz.


Kanatlar rüzgarı yakalar ve gücü göbeğe aktarır. Dönen rotorun etrafında oluşan manyetik alanın Stator sargılarının üzerinde İndüklenmesi ile stator sargılarında gerilim oluşarak elektrik enerjisi elde edilir. Alternatörün rotoru üzerinde dört adet 8mm ve dört adet 6mm damper kısa devre çubukları kullanılmıştır. Aşırı ve düşük jeneratör voltajı ve frekansı. Gaz ve güneş enerjili jeneratörler tamamen farklı bir şekilde çalışırlar, ancak aynı sonucu üretirler, bu yüzden aynı kategoriye girerler.


Jeneratör rotoru

Muğla Yatağan Termik Santraline ait 2. DOLMEL marka 2MW alçak basınç türbin rotorunun tamiri, bakımı ile dinamik. Asenkron jeneratörler sağlam, mekanik yapısı basit, görece daha ucuz ve büyük güçte üretilebilirler. Sebebiyse, dişli kutusu rotor kanatlarının hızını ayarladığı için, senkron jeneratörlerde olduğu gibi şebekeyle senkronize olmak zorunda değildir. Bu motorlar bu sebep ile asenkron olarak adlandırılmaktadır.


Hava aralığındaki döner alanın frekansı, motorun besleme frekansı ve kutup sayısına bağlı olup motorun yükü ile değişmez iken rotorun dönme frekansı yüke bağlı olarak değişmektedir. Tabii, bu bilgiler jeneratörlerin elektrik üreten bölümleriyle ilgili olanlardır. Su gücü veya dizel motor gibi. Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur.


Eğim sensörüne bağlı olarak devreye giren jeneratör , yokuş inişlerde ve frenleme anlarında rotor ve stator sargılarının birbirlerine göre zıt yönlere dönmesinden dolayı yüksek enerji üretimi ve re-jenerasyon yöntemi ile hareket halindeki şarj kapasitesini çok kısa yokuş inişlerde yüksek tutarak menzili artırmaktadır. Senkron hız asenkron motorlarda rotor , stator alanın dan daha az dönmektedir. Sargı uçları rotor uçlarında bulunan bileziklere bağlanır.


Sargılar bakır lamalardan yapılır ve yüksek devirlerde kullanılabilir. Mekanik enerji ve sargıların uyarılması ile jeneratör rotoru çevresinde bir manyetik alan meydana gelmektedir. Tabi jeneratör ve rotor arasında hız geçişi sırasında hazar oluşmamsı için sistemde dişli kutusu diye adlandırılan yapı bulunmaktadır.


Motorun marşlanması ile dönmeye başlayan alternatörün ikaz rotoru sargıları, ikaz statoru üzerindeki mevcut kalıcı mıknatıslığın oluşturduğu manyetik alanın, etkisi içinde kalarak dönmeye başlar. Gerektiğinde jeneratör , kolayca.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar