20 Aralık 2015 Pazar

Mosfet sürücü devresi

Bildiğiniz gibi Elektronik konusunda Türkçe içeriği zenginleştirmek için datasheet çevirilerine başladık daha önce Türkçe. MSFmotor sürücü devresi 3-12VDC 50A aralığında çalışan yüksek güçlü motorlarınızı kontrol etmek için mükemmel bir motor sürücü devresidir. Robotik projelerinizde, (sumo robotu,arazi robotu, boru robotu vs.) ar-ge çalışmalarınızda kullanabileceğiniz devreyi microişlemci,arduino,geliştirme kartları ve dışarıdan uygulayacağınız Lojik voltajları ile. Ayrıca board’da temazsızlık oluyor.


Mosfet sürücü devresi

Bu yüzden bir kart hazırlayayım dedim. Yoksa epeyce bir mosfet yakacaktık. Hin ve Lin kanalları bağımsız olarak kontrol edilebiliyor. Mosfet olarakta IRFZ44N var.


Anlık bir kısa devre (shoot-through) oluşacaktır. Arkadaşlar bu power mosfet ve igbt lerde kullanılan sürücü entegreleri ne amaçla kullanılır,onları kullanmadan mosfetleri süremezmiyiz? Fakat temel sıkıntı şudur ki yaptığınız motor sürücü , kullanılacak dc motora uygun akıma dayanıklı ve fazla da ısınmayan türden olmalıdır.


Mosfet sürücü devresi

Sistemin Beslemesini ben 24V olarak düşündüm ama 30V’a kadar verebilirsiniz. MSFmotor sürücü devresi 3-16VDC 43A aralığında çalışan yüksek güçlü motorlarınızı kontrol etmek için mükemmel bir motor sürücü devresidir. Devre şeması resimdeki gibidir. Motor sürücü devrelerinde sıklıkla kullanılıyor. Bir proje için DMX-5protokolü ile çalışan RGB şerit led sürücü devresi yapmıştım.


DMX sinyalini çözme ve PWM üretme işini PIC yapıyor. Merhabalar bende 10A motor için h köprü yapmaya uğraşıyorum. Yüksek akım, kart üzerindeki sürgü switch üzerinden geçmediği için herhangi bir küçük boyutlu switch yada mikrokontrolcü çıkışı kullanılarak yüksek güçlü anatharlama.


Robot Malzemeleri, Robot Kitleri, Arduino Seti, Lipo Pil, Dc Motor, Servo Motor, Step Motor ve Tüm Robotik Malzemeler Uygun Fiyatlarla Robotzade. Bunu azaltmak için zamanlama devreleri ve ilave logic devreleri kullanılabildiği söylenmektedir. Elimdeki IRF540N mosfet ile termostat rölesini kullanarak peltier sürmek istiyorum. Sürücü devre şeması rica ediyorum.


Fakat mosfeti bir türlü sürmeyi başaramadım. Sürme devresi olarak picten pwm elde ediyorum. Bunun hakkında ilerde bir yazı yazabilirim. Neyse biz konumuza dönelim. Bu devreler 0-gibi dijital verileri izolasyonlu olarak karşı dünyaya geçirir.


V iletime geçirebilirsiniz. Bu devre çok taslak denenmemiş bir devre fakat mosfet sürücü kısmını şu an kendi projelerimde birebir kullanıyorum. Preamfi kısmını denemedim. Siz mosfet sürücü entegresi olarak istediğiniz çeşidini bağlayabilirsiniz.


MPSA(=BC556) lar diferansiyel giriş çifti, BD1ve BD1lar ise akım sürücü çiftleridir. Bu transistörler uzun deneyimlerin sonucu olarak ses kalitelerinden dolayı seçilmişlerdir. Basit bir motor hız kontrol devresi kurarak ve bahsettiğiniz iki konumlu düğmeyi Arduino’nuza bağlayarak motorunuzun hızını ve arasında değiştirebilirsiniz. Bunun için transistör ya da özel motor sürücü entegreler kullanılır. H köprüsü devreleri transistörler ya da fetler ile DC motorların direkt elektrik sinyallerinden kontrol edilmesi için hazırlanan devrelerdir.


Kart, üzerindeki vidalı klemens bağlantıları sayesinde adet PWM kontrollü çıkış sunmaktadır. Qtransistörü A=ve B=girişi uygulandığında Qtransistörünü devre dışı bırakarak mosfetlerin kısa devre olmasını engeller. Bunlar belirli bir zaman sabiti oluşturmaktadırlar. Tabi butona basadığımız zaman burası boşta olduğu için devre kararsız çalışabileceği için butonun bu ucunu bir tane 1K’lık direnç ile şaseye verirsek bu sorunu ortadan kaldırmış oluruz.


Burada asıl önemli olan hangi sürücü yü kullanacağınız. PWM sinyalinin frekansını belirleyen faktörler devre üzerinde bulunan POT ve Ckondansatörüdür. Zaten bu mosfetleri bir kaç gündür araştırıyorum, mosfetlerin çalışma mantığı ve nasıl düzgün polarlanacağı konularında okuduklarımdan da doğru düzgün bişey de anlayamadım.


En kısa zamanda ekleyeceğim. Merhaba, Projemin bir kısmı ile ilgili olarak 24Vdc-12Vdc buck convertor yapacağım. Ekli dosyada pic hariç diğer kısımları göreceksiniz. Transistörlerin uzun ömürlü ve yüksek gerilim aktarabilen çeşitleridir.


MOSFET , Triyak, Tristor. UPS ve çeşitlerini öğreneceksiniz. Bir çamaşır makinesinin güç kaynağıolan SMPS. Bu entegreyi incelememizin sebebi bir çok motor türünü kontrol etmemize yardımcı olmakla birlikte lojik kontrolü sayesinde mikrodenetleyiciler tarafından da kontrol edilebilmesidir.


Adım Motorunun Tanıtılması , Adım Motorun Diğer D. Yalnız benim o konuda araştırma yapıp ortaya en azından birşeyler koymam gerekiyor. AC devre kontrolü için uygun değildir. Eğer çıkış yük akımı 1A dan fazla ise devreye soğutucu eklemek.


Piller (Bataryalar) Piller (Bataryalar) Yarı İletkenler. Elektrikli, Otomasyon ve Kablolar Aydınlatma. Pwm devresinde irf 5mosfet çalışmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar